Kwaliteit van basisadministraties verbeteren

Speerpunten

Kwaliteit en Kwetsbaarheid

Wat willen we bereiken?

Kwaliteit van basisadministraties verbeteren

Wat willen we ervoor doen?

De Zelfevaluatie Basisregistratie Personen (BRP) en de Zelfevaluatie Reisdocumenten zijn wettelijk verplichte onderzoeken die jaarlijks uitgevoerd moeten worden en waarmee de inrichting, werking en beveiliging van de BRP en het Reisdocumentenproces wordt getoetst. De resultaten geven ons inzicht waar er verbeterd kan worden.

Wat is de stand van zaken?

De behaalde resultaten zijn door de colleges van de gemeenten vastgesteld en de acties en aanbevelingen worden indien van toepassing in de loop van 2024 opgepakt.

In beide gemeenten is en wordt meer ingezet op de signalen die ontvangen worden via de LAA (Landelijke Aanpak Adreskwaliteit) en wordt steeds meer verbinding gezocht met interne afdelingen, teneinde de adreskwaliteit (nog) verder te verbeteren en een bijdrage te leveren aan het tegengaan van woonfraude en ondermijning. Belangrijke bijvangst kan zijn: meer inzicht krijgen in mogelijke strafbare – of ondermijnende activiteiten.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf