Opvolging bevindingen accountant
Processen
De procesbeschrijvingen van de aanbestedingen zijn in 2021 opgesteld en zijn sindsdien niet geactualiseerd. De beschrijvingen bevatten in hoofdlijnen de processtappen, de onderscheiden risico's en beheersmaatregelen. De risico's sluiten echter niet aan op de risico's in het werkprogramma voor de interne controle en de beschrijving van de beheersmaatregelen kan concreter volgens de 6W-systematiek worden uitgewerkt.
Er is een nieuw proces voor inkoop en aanbesteding vastgesteld en gaat in oktober in werking. De bijbehorende procesbeschrijvingen worden dan opgesteld.
IT-omgeving
Bij uitstroom van medewerkers worden autorisaties niet altijd (tijdig) ingetrokken. Wij adviseerden het uitdiensttredingsproces zo aan te passen dat autorisaties direct bij uitdiensttreding worden ingetrokken.
Inmiddels is vastgesteld dat de uitdiensttreding door I&A op een juiste manier wordt verwerkt. De uitdaging blijft dat leidinggevenden medewerkers op tijd uit dienst melden.
Misbruik & Oneigenlijk Gebruik
Een concept nota is inmiddels opgesteld en is inmiddels besproken met de accountant van Duo+ waarna deze begin 2025 aangeboden zal worden aan het bestuur.